תחושת הבטחון בירושלים – הנמוכה ביותר בארץ

    בנצי לייזרוביץ | צילום: ויקיפדיה No Comments on תחושת הבטחון בירושלים – הנמוכה ביותר בארץ
    10:23
    13.05.24
    קובי פינקלר No Comments on כטב"מים שחדרו מלבנון התפוצצו במרחב בית הלל | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לשכה המרכזית לסטטיסטיקה החלה משנת 2014 בביצוע סקר שנתי בנושא ביטחון אישי. הסקר הוזמן ביוזמת המשרד לביטחון הפנים ובמימונו. את הסקר ליוותה מחלקת מחקר של המשרד לביטחון הפנים בראשותה של ד"ר בשורה רגב, במטרה לקבל תמונה מהימנה של ההיפגעות מפשיעה ומאפייניה כמו גם קבלת מידע לגבי תחושת הביטחון האישי של אזרחי המדינה ואת הסיבות לשינויים בה.

    הסקר המלא על נתוניו חיוני ברמה הלאומית וישמש את המשרד לביטחון הפנים ככלי עבודה לגיבוש מדיניות המבוססת מידע, ניתוח מגמות ומדידת תפוקות ותוצאות, כל זאת בשקיפות מלאה.

    על פי הנתונים בשנת 2014 כ-714 אלף בני 20 ומעלה דיווחו כי הם נפגעו מעברות מסוגים שונים במהלך השנה שקדמה לסקר (שיעור של 13.8% נפגעים). העברה השכיחה ביותר שעליה דווח הייתה פגיעה מקוונת (פגיעות באמצעות רשתות האינטרנט והרשתות הסלולריות -. 5.8% מקרב בני 20 ומעלה דיווחו כי נפגעו מפגיעה מקוונת (כ-297 אלף).

    כ-73% ציינו כי הם מרגישים ביטחון ללכת לבדם באזור מגוריהם בשעות החשכה במידה רבה מאוד או במידה רבה. תחושת הביטחון של תושבי מחוז ירושלים היא הנמוכה ביותר (65% חשים ביטחון באזור מגוריהם במידה רבה מאוד או במידה רבה). תחושת ביטחון גבוהה הביעו תושבי אזור יהודה ושומרון (81%) ותושבי מחוז הצפון (78%).



    0 תגובות